این امکان وجود دارد که نقاشی در دفتر نقاشی ارزان برای حواس پرتی باعث بهبود خلق و خوی کودکان شود زیرا این یک فعالیت جذب کننده است که کودکان از آن لذت می برند و احساس شایستگی می کنند. کار با بزرگسالان نشان داده است که طراحی برای منحرف کردن حواس منجر به حالت‌های بیشتر جریان (شاخص جذب) نسبت به ترسیم برای بیان می‌شود (فورکوش و دریک، 2017).

بنابراین، هنگامی که کودکان از نقاشی برای پرت کردن حواس استفاده می کنند، ممکن است بهتر بتوانند توجه خود را از چیزی که آنها را ناراحت می کند منحرف کنند زیرا به شدت درگیر این فعالیت هستند.

دریک و وینر (2013) دریافتند که کودکانی که از نقاشی برای منحرف کردن حواس‌شان استفاده می‌کردند، نسبت به کودکانی که از نقاشی برای بیان استفاده می‌کردند، لذت و شایستگی بیشتری در مورد تجربه نقاشی خود داشتند. لذت و شایستگی درک شده کودکان هنگام نقاشی نیز ممکن است تحت تأثیر سن کودکان باشد.

کودکان کوچکتر نسبت به کودکان بزرگتر سطوح بالاتری از لذت و شایستگی درک شده را در هنگام نقاشی گزارش می دهند (دریک و وینر، 2013). اگرچه مهارت‌های نقاشی کودکان با افزایش سن بهبود می‌یابد، کودکان با افزایش سن به شدت نسبت به نقاشی‌های خود انتقاد می‌کنند و در نتیجه، لذت و شایستگی درک شده هنگام نقاشی با افزایش سن کاهش می‌یابد (Jolley, 2010). شایستگی درک شده بالاتر که توسط کودکان کوچکتر گزارش شده است منحصر به نقاشی نیست.

در مطالعه ای مشابه، برشت و همکاران. (2020) دریافتند که پس از یک کار نقاشی، کودکان کوچکتر شایستگی کلی درک شده خود را بالاتر از کودکان بزرگتر ارزیابی کردند. مطالعه 1 تفاوت‌های رشدی بالقوه را در نقش جذب، لذت و شایستگی درک شده در هنگام طراحی برای حواس پرتی بررسی کرد.

و اگر نقاشی برای حواس پرتی چنین استراتژی مؤثری است، آیا کودکان به نوعی متوجه این موضوع می شوند و خود به خود از نقاشی برای پرت کردن حواس به جای بیان استفاده می کنند؟ مجموعه مطالعات کنونی عمیق‌تر و سیستماتیک‌تر به این سؤال می‌پردازد که چگونه نقاشی برای پرت کردن حواس، خلق و خوی کودکان 6 تا 12 ساله را افزایش می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *