آموزش بلوک: چیست، چگونه آن را انجام دهیم و چرا
آیا آموزش بلوک با دوره های کوتاه و فشرده خود راهی برای افزایش موفقیت و مشارکت دانش آموزان است؟ جان ولدون هفت نکته برای تغییر مدل بلوک و نمونه هایی از آنچه که به مربیان دانشگاه ارائه می دهد ارائه می دهد
توسعه برنامه درسی مبتنی بر تیم و به خوبی گرد و دارای منابع.
به جای اینکه دانشگاهیان تنها مسئول توسعه برنامه درسی باشند، در بلوک، آنها بخشی از یک تیم طراحی متشکل از همکاران، کارکنان حرفهای، کتابداران و طراحان یادگیری میشوند که نوعی مکانیسمهای پشتیبانی و ارتقاء را در موضوعات ایجاد میکند که به دانشگاهیان و سایرین اجازه میدهد.
دانشگاه برای پاسخگویی فوری و موثر به نیازهای دانشجویان. ایجاد این نوع واحد مستلزم تسلیم شدن (برخی) استقلال دانشگاهی است.
همه دانشگاهیان با این موضوع راحت نیستند، اما برای ایجاد محیط های یادگیری متمرکز بر دانش آموز بسیار مهم است.
ارزیابی و بازخورد
در مدل بلوک سیمانی ارزشیابی و یادگیری بیشتر از آموزش سنتی ادغام می شوند.
دانش آموزان اغلب روی ارزیابی پی کار می کنند
در کلاس، که در آن همسالان و مربیان می توانند در حین یادگیری (به جای پس از آن) نقد و بازخورد ارائه کنند.
این ارزیابی برای یادگیری برای موفقیت کلاس درس سازندگی اجتماعی بسیار مهم است.
علاوه بر این، تمام ارزیابی ها و بازخوردها در عرض چهار هفته از یک بلوک سقفی سیمانی کامل می شوند،
به این معنی که دانش آموزان تقریباً به طور مداوم درگیر تحقیق، تولید و به اشتراک گذاری کار هستند.
این یک حلقه بازخورد غیررسمی مداوم و همچنین یک حلقه رسمی ایجاد می کند، به این معنی که هم مربیان و هم دانش آموزان تقریباً در لحظه از محل نشستن دانش آموز از نظر نمره و عملکرد آگاه هستند.
و این امکان اجرای به موقع مکانیسم های پشتیبانی و بهبود داخلی را فراهم می کند.
همه موضوعات برابر آفریده شده اند
یکی از واضح ترین مزایای برای دانش آموزان بلوک عدم وجود اولویت های رقابتی است.
کار کردن با یک مجموعه از ایدهها، مشکلات و ضربالاجلها در یک زمان به این معنی است که دانشآموز میتواند در همه موضوعات مشارکت داشته باشد، و به طور مساوی از منابع و حمایتها برخوردار باشد.
این کمک می کند تا زمین بازی برای همه دانش آموزان یکسان شود و شکاف بین دانش آموزان سنتی و غیر سنتی کم شود.
آموزش بلوک سقفی فوم دار شدید است.
این یک دوی سرعت است، از این نظر که فقط چهار هفته طول می کشد، اما این کلاس های سه ساعته می توانند مانند ماراتن به نظر برسند، اگر شما به درستی برنامه ریزی یا آماده نشده باشید.
این امر مستلزم ذهن باز و تمایل مؤسسات و دانشگاهیان برای کنار گذاشتن کنترل و سنت است تا به دنبال نتایج بهتر برای دانشجویان باشند.
این بلوک هنوز یک مدل نسبتاً جدید از تدریس است، اما همانطور که موسسات برای شکل دادن به آینده آموزش دانشگاهی تلاش می کنند، به طور فزاینده ای در صدر بحث و محافل تحقیقاتی قرار دارد.
این بلوک فوم دار تاپ پانل ممکن است راه پیش رو برای هر مؤسسه ای نباشد، اما به ما نشان می دهد که وقتی دانش آموزان واقعاً مرکز همه کارهای ما باشند، چه چیزی ممکن است.
جان ولدون دانشیار و رئیس برنامه درسی کالج سال اول در دانشگاه ویکتوریا استرالیا است.
او به همراه جی دنیل تامپسون در تولید محتوا برای رسانه های دیجیتال: مقدمه (Springer Nature، 2022) همکاری می کند.
اگر این مورد را جالب دیدید و می خواهید مشاوره و بینش دانشگاهیان و کارکنان دانشگاه مستقیماً هر هفته به صندوق ورودی شما ارسال شود، در خبرنامه THE Campus ثبت نام کنید.
- منابع:
- تبلیغات:
بدون دیدگاه